AI בחינוך
המורים לקראת שינוי תפקיד ממעביר חומר למנהל תהליך הלמידה.מה דעתכם?
שינוי תפקיד המורה בעידן הבינה המלאכותית: חסמים, אתגרים והזדמנויות
הטמעת בינה מלאכותית (AI) במערכות חינוך בעולם ובישראל מציבה אתגרים מורכבים בפני קהילת המורים, תוך שהיא מחייבת חשיבה מחדש על פרדיגמות הוראה מסורתיות. מחקר זה מבקש לבחון את השינויים הנדרשים בתפקיד המורה בעידן הטכנולוגי, תוך מיפוי חסמי ההתנגדות לשינוי והצעת מתווה להכשרה מותאמת. הניתוח מבוסס על סקירת עשרות מקורות אקדמיים ועדכניים, תוך שילוב נתונים מסקרים בינלאומיים ומקרי בוחן של הטמעות מוצלחות.