בימים האחרונים  בתי הספר נפתחים עמעט בכל שכבות הגיל אבל אין תכנון לחזרה מסודרת לבתי הספר וההתוויות לא מתאימות למציאות!

לקראת חזרתן של שכבות ה'-ו' וי"א-י"ב לבתי הספר ביום ראשון הקרוב, משרד הבריאות החליט לעדכן את תוכנית הרמזור • ציון הרף לערים כתומות שבהן מותר לפתוח את מוסדות החינוך יעמוד על 7, מה שיאפשר ליותר תלמידים לחזור ללימודים • 

בהתאם להנחיות משרדי הבריאות והחינוך החזרה ללימודים תתבצע באופן הבא:
כתות גן – יחזרו ל-6 ימים בשבוע בכתות מלאות.
כתות א'-ב' – יחזרו ל-5 ימים בשבוע בכתות מלאות.
כתות ג'-ד' – יחזרו ל-5 ימים בשבוע בקפסולות.
כתות ה'-ו' – יחזרו ל-3 ימים בשבוע בביה"ס ויומיים מרחוק.
כתות ז'-י'- למידה מרחוק והזמנה ללמידה בקפסולות בחצר ביה"ס.
כתות י"א-י"ב – בקפסולות 3 ימים בביה"ס ויומיים מרחוק.
חינוך מיוחד – ממשיכים כרגיל.
לימוד בעזרת מחשב

אחד הקשיים בניהול הסיכונים במוסדות חינוך נובע ממחסור במידע על היקף ההתפשטות של הנגיף בבתי ספר, שקשור לכך שילדים נוטים לא להראות תסמינים של המחלה. אם התגלה חולה COVID-19 אחד בבית הספר, כמה חולים אסימפטומטיים (אנשים שנדבקו אך לא מציגים תסמינים) נוספים קיימים? כל עוד לא ברורה התשובה לזה, קשה לענות גם על שאלה בסיסית נוספת: מה עושים כשמתגלה חולה קורונה בבית הספר? בארץ מכניסים לבידוד של הקפסולה והמורה.. דבר הפוגע בלמידה הרגילה..

הציפייה היא שרוב בתי הספר ייפתחו מחדש לקראת האביב , עם הגבלות למניעת הדבקה כגון חבישת מסכות, הקפדה על היגיינה ושמירה על ריחוק פיזי והעיקר חיסון אנשי צוות (מורים וכח הוראה-הכולל מזכירות) חיסון התלמידים בכיתות הגבוהות וברגע שיאושר לחסן את התלמידים הצעירים יותר  על ידי המוסדות הרלוונטים.

אחרי שחזרנו  ויש לנו נסיון האם משרד החינוך והשר שעומד בראושו האם הם באמת הסיקו מסקנות איך יתקיים שיעור במערכת החינוך ואיך להשתמש בכלים בתהליך הלמידה מרחוק, מה עובד ומה לא בתהליך הלמידה מרחוק. ואיך ממשיכים ללמד מרחוק גם בשגרה…

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp