בימים האחרונים  בתי הספר נפתחים עמעט בכל שכבות הגיל אבל אין תכנון לחזרה מסודרת לבתי הספר וההתוויות לא מתאימות למציאות!

למידה מקוונת (מרחוק) זה צו השעה

הילדים ובני הנוער הלומדים כיום במערכת החינוך נולדו למציאות טכנולוגית רוויית מסכים, ועושים שימוש תכוף ומגוון ברשת האינטרנט. ניתן לומר כי כמעט כל היבט בחייהם מקבל ביטוי בשימוש במרחבים וירטואליים, ותקשורת בין-אישית המתקיימת בתיווך אמצעים טכנולוגיים היא התקשורת השגרתית עבורם וגם עבור רבים מאיתנו ההורים.
מקור
https://parents.education.gov.il/prhnet/parents/society-family-community/cyber-bullying?utm_source=sms&utm_medium=txmsg_family-community&utm_campaign=learningsafely

השימוש בכלים טכנולוגיים

אנו חיים בעידן של הורות דיגיטלית ולמעורבות ההורים בחיים המקוונים של ילדיהם יש חשיבות יתרה. מדובר באתגר משמעותי ביותר עבור ההורים, אשר חלקם צריך להתגבר תחילה על הפער הדיגיטלי הבין-דורי שקיים בכל הנוגע למרחב הווירטואלי ועל טכנופוביה.

ההורים יש תפקיד חשוב בתפעול  ותחזוקת אמצעי הקצה ,כלומר המחשב להכניס את הילדים ל ZOOM או תוכנה אחרת  (גוגל קלאס), הההורים מעצבים את  פינת המחשב , ההורים חייבים לבדוק עם האינטרנט עובד, הילד יושב ואין תקלה באמצעי קצה. (והסוללה מלאה), רוב התקלות בעיקר הם בבית ולא ברשתות האינטרנט:
 "תמיכה טכנית זה טנגו, אי אפשר בלי שיתוף פעולה. דווקא הלקוחות שהודו כבר בתחילת השיחה שהם בקושי מבדילים בין הלחצן הימני לשמאלי בעכבר והתחננו שאעזור להם – איתם הסתדרתי הכי טוב, והייתי הכי סבלני ואדיב בעולם. הרי גם אני לא הייתי סופר-חנון מחשבים כשהגעתי הנה. אבל לך תתמודד עם לקוחות שמתעקשים ש"זו תקלה אצלכם" ולא מוכנים שנבצע ביחד אף בדיקה לאבחון הבעיה. כמה שהם מתעקשים, ב-99.9 אחוז מהמקרים זו באמת בעיה במחשב שלהם. תקלות כלליות מצד הספק הן הרבה פחות נפוצות".
מקור

היום ההורה הממוצע והתלמיד חייבים שתהיה להם אורינות מחשב, והיכולת להשתמש במחשב בתוכנות על מנת, לתפעל את תכנית הלמידה המקוננת.

אחד הקשיים בניהול הסיכונים במוסדות חינוך נובע ממחסור במידע על היקף ההתפשטות של הנגיף בבתי ספר, שקשור לכך שילדים נוטים לא להראות תסמינים של המחלה. אם התגלה חולה COVID-19 אחד בבית הספר, כמה חולים אסימפטומטיים (אנשים שנדבקו אך לא מציגים תסמינים) נוספים קיימים? כל עוד לא ברורה התשובה לזה, קשה לענות גם על שאלה בסיסית נוספת: מה עושים כשמתגלה חולה קורונה בבית הספר? בארץ מכניסים לבידוד של הקפסולה והמורה.. דבר הפוגע בלמידה הרגילה..

הציפייה היא שרוב בתי הספר ייפתחו מחדש לקראת האביב , עם הגבלות למניעת הדבקה כגון חבישת מסכות, הקפדה על היגיינה ושמירה על ריחוק פיזי והעיקר חיסון אנשי צוות (מורים וכח הוראה-הכולל מזכירות) חיסון התלמידים בכיתות הגבוהות וברגע שיאושר לחסן את התלמידים הצעירים יותר  על ידי המוסדות הרלוונטים.

אחרי שחזרנו  ויש לנו נסיון האם משרד החינוך והשר שעומד בראושו האם הם באמת הסיקו מסקנות איך יתקיים שיעור במערכת החינוך ואיך להשתמש בכלים בתהליך הלמידה מרחוק, מה עובד ומה לא בתהליך הלמידה מרחוק. ואיך ממשיכים ללמד מרחוק גם בשגרה…

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp