בימים האחרונים  בתי הספר נפתחים עמעט בכל שכבות הגיל אבל אין תכנון לחזרה מסודרת לבתי הספר וההתוויות לא מתאימות למציאות!

למידה תמיד דורשת נכונות ושיתוף פעולה של הלומד, אך בלמידה מרחוק פוטנציאל הסחות הדעת והנשירה הגלויה והסמויה גדולים הרבה יותר. ארבעה עקרונות יכולים לתרום לנו לעניין זה: גמישות, התאמה אישית, מתן בחירה וחיזוק התלמידים כלומדים עצמאיים.
מקור

למידה מרחוק לשנת הלימודים תשפ"א 2020 – 2021 תיערך באמצעות כלים להוראה היברדית והתנהלות המורה תהיה מתוך מחשב המורה בבית. הכלי המרכזי ללמידה סינכרונית שדרכו המורים ילמדו הוא זום – zoom. נשאלת השאלה למה ZOOM האם אני חייב לראות את התלמיד האם לא עדיף לדבר עימו טקסטואלית על ידי רשתות חברתיות?

 

על פי הנחיות משרד החינוך, אסור למורה ותלמיד להיות בקשרי "חברות" בפייסבוק, אך מותר למורה להפעיל קבוצה סגורה וממוקדת למידה.

בהתאם לכך, יכול כל מורה לפתוח קבוצה סגורה לתלמידיו, בה יוכלו לנהל דיונים בנושאים שונים, לבצע משימות ולתת משוב הדדי, להעלות תכנים אקטואליים (כתבות, סרטונים) ועוד.

יתרונה של הקבוצה הוא באפשרות לשמור על התכנים הנכתבים בה חסויים ובאפשרות להעלות מאגר קבצים אשר ישמשו את הקבוצה.
קבוצת הפייסבוק ניתנת להקמה על ידי כל משתמש פייסבוק. עם הקמת הקבוצה מקים הקבוצה
יכול להזמין משתמשי פייסבוק אחרים להירשם לקבוצה על ידי הפניית בקשת הצטרפות לקבוצה.
מקים הקבוצה יכול לבחור לסגור את הקבוצה למשתמשים רצויים בלבד או לפתוח אותה לכל.
במקרה של קבוצת למידה סגורה, המידע המפורסם בקבוצה אינו מופיע ברישומי הפעילות של
המשתמש כמו כל יתר פעילותו בפייסבוק אלא מפורסם רק בקרב חברי הקבוצה. 

יצירת ערך ולמידה משמעותית במדיה הדיגיטלית מאתגרת כעת את המורים שנדרשים ליצור עניין ומעורבות של התלמידים בפלטפורמות חדשות. הכישורים הנדרשים ממורים כדי לעשות זאת הם שונים מבעבר.לא חייבים הרמאות פרונטליות אפשר לעשות על ידי שיחה טקטואלית, סרטון וידאו או אפילו תמונה. חלק מהרשתות החברתיות פונות לצעירים שהם קהל הייעד של המורים ולכן הנוכחות הדיגיטלית נותנת להם ייתרון. "הפלטפורמות הדיגיטליות היום מדברות לאוכלוסיות מסויימות יותר מאחרות וזה מהווה ייתרון מבחינת המורים מכיוון שעכשיו הם נמצאים במגרש של הלקוחות שלהם. הם הופכים להיות חלק מהקבוצה, אנשים שאנחנו מרגישים יותר קרובים אליהם ואז כשמישהו כזה מציע לי את המוצר או השירות שלו אני מרגיש יותר קשור אליו.

 

איך להשתמש בקבוצה בפייסבוק אפר ללמוד מהמאמר הזה קבוצה בפייסבוק

אחד הקשיים בניהול הסיכונים במוסדות חינוך נובע ממחסור במידע על היקף ההתפשטות של הנגיף בבתי ספר, שקשור לכך שילדים נוטים לא להראות תסמינים של המחלה. אם התגלה חולה COVID-19 אחד בבית הספר, כמה חולים אסימפטומטיים (אנשים שנדבקו אך לא מציגים תסמינים) נוספים קיימים? כל עוד לא ברורה התשובה לזה, קשה לענות גם על שאלה בסיסית נוספת: מה עושים כשמתגלה חולה קורונה בבית הספר? בארץ מכניסים לבידוד של הקפסולה והמורה.. דבר הפוגע בלמידה הרגילה..

הציפייה היא שרוב בתי הספר ייפתחו מחדש לקראת האביב , עם הגבלות למניעת הדבקה כגון חבישת מסכות, הקפדה על היגיינה ושמירה על ריחוק פיזי והעיקר חיסון אנשי צוות (מורים וכח הוראה-הכולל מזכירות) חיסון התלמידים בכיתות הגבוהות וברגע שיאושר לחסן את התלמידים הצעירים יותר  על ידי המוסדות הרלוונטים.

אחרי שחזרנו  ויש לנו נסיון האם משרד החינוך והשר שעומד בראושו האם הם באמת הסיקו מסקנות איך יתקיים שיעור במערכת החינוך ואיך להשתמש בכלים בתהליך הלמידה מרחוק, מה עובד ומה לא בתהליך הלמידה מרחוק. ואיך ממשיכים ללמד מרחוק גם בשגרה…

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp