למידה מרחוק צו השעה בתשפ"א

מוכנים לשנת הלימודים הבאה?

Distance Learning

בלמידה מרחוק חשוב כמה גורמים:

  1. לתלמיד והמורה רשת אינטרנט חזקה.
  2. מקום מוגדר ממנו אפשר ללמוד בשקט מהסביבה.
  3. שימוש באמצעי קצה חזקים… (מחשב טאבלט וכד'.)

אחרי שאנו בוחרים את הרשת החברתית בה אנו משתמשים , אפשר לבחור את סוג  הלמידה סינכרונית או א-סינכרונית.

לא חייבים תמיד לשדר בלייף,  אורך שיעור בין 15 ל 20 דקות.

השידור עדיף לקבוצות קטנות עד 24 תלמידים.

מומלץ להשאיר מטלה לתלמידים, המטלה יכולה להיות תמונה או סרטון לא חייב טקסט!

זמן מוגדר למתן  המטלה , יש תמיד לשקול הארכה בזמן המטלה….

הלמידה מתרחשת בבית התלמיד והתלמיד אחראי על התהליך הלמידה.

חומר לימודי מה שהמורה רוצה להעביר , מצגת או סיכומים.

יש לקיים תקשורת עם התלמיד.

התלמיד והמורה חייבים  לשלוט בפלטפורמת הלמידה…. וברשת החברתית הנבחרת.

מהצד השני, המחקר (לפי דוח של מרכז הכנסת)  מצביע על כך שהטכנולוגיה המתקדמת שאפשרה את הלמידה מרחוק מציפה קשיים מהותיים, בעיקר ברמת הנגישות של התלמידים לכלים שבעזרתם הם יכולים לבצע זאת. כלומר, הלמידה מרחוק מעצימה את הפער הדיגיטלי שממילא קיים בין תלמידים ממעמדות סוציו-אקונומיים שונים ומאזורים שונים.
במציאות שבה אין בתי ספר והחינוך הוא מתוקשב, יש יותר מדי תלמידים שנשארים בצדי הדרך: ב-24% מבתי האב בישראל אין חיבור לאינטרנט וב-15.7% אין בכלל מחשב. הפער חמור במיוחד כאשר מדברים על האוכלוסייה הערבית. זאת ועוד, עורכי המחקר ציינו שמשרד החינוך לא סיפק מידע מספיק, שממנו ניתן ללמוד כמה תלמידים באזורים שנמצאים בתחתית הסולם של יישום האמצעים הדיגיטליים יכולים היו בכלל ללמוד מרחוק.

למידה מרחוק ורשתות חברתיות.המטרה בלמידה מרחוק היא לעורר עניין, את הידע התלמידים  ימצאו לבד תוך כדי הבחנת המורה.

אל תחכו לבית הספר בענן של משרד החינוך, עם הוראה מרחוק ולמידה מקוונת. ניסינו את זה כבר בשנות ה-60 של המאה הקודמת, הטלוויזיה החינוכית, ולא נחלנו הצלחה כבירה, ואיש לא הפיק לקחים. במשרד החינוך מציעים לנו את כל מה שמשעמם בהוראה הפרונטלית בכיתה, ואת כל מה שמתיש בטקסטים של ספרי הלימוד ואת כל מה שתָפֵל בתרגילים שבחוברות העבודה, רק שמועתק אל הסביבה הווירטואלית! ((מקור))

10 סיבות חשובות לשימוש בטכנולוגיית המידע במערכת החינוךלמה הלמידה מרחוק נכשלה בשנות ה-60? משום שתוכנית הלמידה מרחוק לא רק ששמרה על מעמדו הפסיבי של התלמיד, אלא החמירה את המצב בכיתות, בכך שהפכה גם את המורה לפסיבי. ילד משועמם ומורה מיותר יכולים להתלהב מהטכנולוגיה החדשנית פעם או פעמיים, עד שהם מבינים שאף אחד לא סופר אותם.

המערכת מתעדכנת ומבינה היום שלא מספיק שהמורה יהיה מומחה בתחומו ובעל ידע פדגוגי נרחב. הוא חייב להתמצא בשימוש בכלים טכנולוגים דוגמת זום, ב – moodle ובמגוון כלים דיגיטליים נוספים.

ואם אתה רוצה להיות מורה מספיק אטרקטיבי אז כדאי שתדע גם לערוך סרטונים, לנהל יומנים ולעצב מסמכים.

בהתאמה ללמידה פנים אל פנים , גם הלמידה מרחוק נזקקת לשני שותפים, מורה ותלמיד.

מעברו השני של המחשב נמצא התלמיד. בסבב הקודם, תלמידים רבים מידי התנתקו כליל או חלקית מהמערכת. חלקם נטולי אמצעים טכנולוגיים וחלקם גדלים בבתים המתקשים לתת תמיכה, לחזק ולפתח מוטיבציה  ללמידה. ראוי להשקיע את שארית הקיץ במכירת מחשבים במחיר מוזל לאוכלוסיות נזקקות (לעיתים לשכונות שלמות) ואם נדרש, אז גם לחלק בחינם.

אמצעי הקצה מחשבים טאבלטים הם הספרים והחוברות של שנת הלימודים הקרובה. בלעדיהם וללא תמיכה טכנית בסיסית כל הידע והחדשנות יהיו מנת חלקם של תלמידים משכבות סוציואקונומיות בינוניות – גבוהות בלבד וכך הפערים רק יעמיקו ויתרחבו.

ממליץ חכם לקרוא כתבות שונת שכתבתי בנושא

למידה זה צו השעה

מומלץ לקרוא
Click Here