הכנסת מצלמות לכיתה

חזרה ללימודים הרשתות החברתיות-הקשר

במקביל להיערכות הרשמית של משרד החינוך לפתיחה סדירה של שנת הלימודים תשפ"ב בעוד כשבועיים, גורמים במערכת החינוך אומרים כי המשרד לא העביר הנחיות ברורות לבתי הספר ולא נתן את דעתו על בעיות שעלולות להתעורר, כמו הצורך בלמידה מרחוק או שיתוף פעולה בלתי מספק מצד ההורים.

שלושה שבועות לפתיחת שנת הלימודים הצפויה, משרד החינוך רוצה לבצע 1.6 מיליון בדיקות סרולוגיות – ו-1.9 מיליון בדיקות מהירות • המתווה החדש אושר, אבל לוח הזמנים צפוף וחלק מהסעיפים קשים ליישום • בהסתדרות המורים כבר מתנגדים, בשלטון המקומי מנסים לסגור את הקצוות: כך זה אמור להתרחש – ואלו הנושאים שעדיין נמצאים בסימן שאלה ?

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס גיבה את המתווה והצהיר: "שנת הלימודים תפתח כסדרה ביום 1.9. התלמידים יגיעו פיזית ללמידה בכיתות האם, ומערך ההסעות ופעילות הצהרונים יתקיימו כסדרם. פעילות מערכת החינוך תתקיים על פי צבע הרמזור הרשותי, תוך שיינקטו מהלכים מניעתיים – ברמת המוסד במעבר לכתום/אדום. תלמידים מחוסנים ומחלימים לא ייכנסו לבידוד ויוכלו להגיע ללימודים". ביבס ציין כי המתווה "מושתת על העיקרון של למידה פיזית לכלל תלמידי ישראל".
 

משרד החינוך הצהיר שהבדיקות הסרולוגיות יאפשרו לתלמידים מתחת לגיל חיסון (מגיל 3 ועד גיל 12) לקבל תו ירוק ולהמשיך להגיע למוסד החינוכי. "הבדיקות נועדו לאיתור תלמידים שכבר חלו בקורונה והחלימו, מה שהופך אותם לפטורי בידוד". הבדיקות יתבצעו תחילה בחברה החרדית, ששנת הלימודים בה נפתחה כבר הבוקר, ויתרחבו בהדרגה ליתר התלמידים. המטרה היא להגיע ל-1.6 מיליון תלמידים.

הבדיקות יתקיימו במוקדי הרשויות המקומיות – תחילה ברשויות בחברה החרדית: בית שמש, בני ברק, בית"ר עלית, מודיעין עלית, אלעד – ובהמשך זה יתרחב. יו"ר השלטון המקומי ביבס ניסה להסביר הבוקר איך זה יקרה: "הבדיקות יתקיימו במתחמי הרשות (בתי ספר, מרכזים קהילתיים וכדומה, על פי החלטתם), ימומנו על ידי המדינה, ויתופעלו על ידי מפעיל בהתקשרות של המדינה".

האמת אני חושב שגם שנת הלימודים הנ"ל תשפ"ב אם התחלואה לא תרד  יהיו לימודים מרחוק, האם במשך החופשה הגדולה משרד החינוך תירגל שיפר את הלמידה מרחוק ?

הלמידה מרחוק מאפשרת גמישות גבוהה שיכולה להיות קריטית עבור חלק צהתלמידים שלנו. נחסכות פה שעות רבות של נסיעה בכבישים הפקוקים שיכולות להיות מנותבות ללמידה בבית. בנוסף, כאשר השיעורים מצולמים ניתן לגשת אליהם בכל עת תוך שמירה, כמובן, על זכויות היוצרים של המורים, וככה להתכונן טוב יותר למבחנים או לחזור על החומר בשעות הנוחות לתלמידים וגם חובת הנוכחות הוגמשה מאוד ועזרה להם. שינוי שיטת הלימוד ללימוד מרחוק היותה שינוי שכריח את המורים לעדכן את טכניקות הלימוד ולרענן את השיעורים כך שיתאימו למודל החדש".

לדעת כל מומחי הפדגוגיה הלמידה הטובה והיעילה ביותר היא דרך שילוב בין למידה פרונטאלית על כל יתרונותיה, ללמידה דיגיטאלית.אבל, במצב שנוצר, פתיחת שנת הלימודים בלמידה מרחוק, כשחלק מהתלמידים נשארים שוב בבית – היא לא תרחיש מופרך!

משרד החינוך מדגיש:"בהתאם לתוכנית הלאומית להפעלת מערכת החינוך, כל התלמידים, החל מגיל גן ועד לכיתה י"ב ילמדו באופן פיזי בבתי הספר, במתכונת מלאה ורגילה, ללא חלוקה לקבוצות. כל בית ספר יוכל להתאים את מערכת השעות ומרחבי הלמידה לצרכים שלו.".

כל התלמידים החל מכיתה א' ומעלה נדרשים לעטות מסיכה בכיתות הלימוד, ובכל פעילות חינוכית המתקיימת במבנים ובמרחבים סגורים לרבות בזמן הסעה מאורגנת (למעט בבחינות, שיעור חינוך גופני ואלו הפטורים בתקנות הבריאות). כמו כן, חלה חובת עטיית מסיכה בהתקהלויות בשטח פתוח מעל 100 איש.מערכת החינוך נערכת לפתוח את שנת הלימודים ב-1.9, לשם כך גובשה תוכנית לאומית שכוללת 5 שכבות להגנת בריאות התלמידים וצוותי החינוך. שכבות אלו יעניקו לתלמידים שגרת לימודים סדירה ורציפה במסגרות החינוך. הם זקוקים למסגרת יציבה, לוודאות ולשגרה. התוכנית הלאומית כוללת חמש שכבות הגנה שיבטיחו את בריאות התלמידים וצוותי החינוך ואת רצף ושגרת הלימודים. לאור זאת, יתקיימו:

א. בדיקות סרולוגיות

ב. בדיקות אנטיגן (בדיקות מהירות) לגילוי קורונה

ג. מודל "כיתה ירוקה" לקיצור תקופת הבידוד

ד. מגן חינוך

ה. אורחות חיים

לדעתי המודל שמציעה השרה שאשא ביטון  ומשרד החינוך היא תוכנית חלולה שלא למדה מזיכרון העבר טלא יוצאת בראש בקיר עם המגיפה.

משרד החינוך לא רוצה לאזן בין הלמידה הפרונטליץ ללמידה מרחוק לכן לצערי שנת הלימודים תהיה כמו השנה שעברה ביזבוז של זמן….

 

 

 

 

 

 

 

 
שימוש רשתות חברתיות בחינוך
פעם למדנו בכיתה
On Key

Related Posts

Elementor #1896

Social Media at School   Social Media at School       The parental benefit to schools using social media is the increased connection that it

רוסיה ללא רשתות חברתיות

רוסיה ללא רשתות חברתיות המעצמה הרוסית הגדולה נותרה ללא רשתות חברתיות זמינות…רוסיה הודיעה כי היא חוסמת את פייסבוק בשל "אפליה" של כלי התקשורת הרוסים –

מבצע חיסונים

חיסונים הגל הרביעי של הקורונה כבר כמעט מאחורינו, אבל הקורונה עדיין כאן. למעשה, מתוך כ-500 נדבקים מדי יום, כמחצית מהם הם ילדים בגילאי 11-5, שההחלטה

היפוך מגמה

היפוך מגמה עד 2019 במחקרים שקראתי רוב המתנגדים להכנסת טכנולוגיית המידע היו המורים בישראל , אבל מאז מגיפת הקורונה יותר ויותר מורים מכניסים את טכנולוגיית

connect