השימוש ברשתות חברתיות בחינוך

רשתות חברתיות בחינוך

אנו נמצאים בעידן רשתות החברתיות, רוב התלמידים משתמשים ברשת החברתית , ולכן לא נותרה הברירה שהמורים יצטרפו למהפכה הטכנולוגית הזאת. משרד החינוך אוסר על המורים להיות חבר של התלמידים אבל לאט לאט  יותר ויותר מורים מצטרפים ומלמדים בעזרת הרשתות החברתיות, כיום משרד החינוך מאשר למורים להשתמש ברשתות חברתיות אם רק המורים ינהלו את תהליך הלמידה.

נמצא על פי מחקר של האוניברסיטה העברית כי 60% מהמורים משתמשים ככלי הוראה, השימוש לא רק  במובן הפדגוגי אלא גם לצרכים חינוכים וחברתיים גרדא ,

המטרות העיקריות לשימוש ברשתות חברתיות הם על פי המורים:

  • ניהול הכיתה הן מבחינה לימודית והן מבחינה לימודית.
  • פניה לקשת של תלמידים הן החלשים והן המצטיינים.
  • מבוגר אחראי שעומד על המשמר במיוחד עקב סכנות באינטרנט, הרחבת הקשר מעבר לשעות הלימוד והמרחב הבית ספרי.
Boy With His Computer Sitting On A Pile Of Books

השימוש ברשתות חברתיות על מנת ליצור ידע

בזמן "צוק איתן" מרבית המורים היו בקשר עם התלמידים, ויש לציין שזה היה בזמן החופש הגדול, השימוש ברשתות חברתיות גדל הן מצד התלמידים והן מצד המורים דבר שהביא אינטראקציה בין הצדדים, מורים רבים ציינו כי עיקר העבודה עם התלמידים הייתה מתן חיזוק רגשי ופחות עסקה בתוכן הלימודי, בכיתות הגבוהות הצטרפו תלמידים שמבינים ברשתות חברתיות למאמץ ההסברה הישראלי..

הרשתות החברתיות הם הדוגמא שכאן ועכשיו הם צורך חינוכי ממדרגה ראשונה, המהפיכה הטכנולוגית והשימוש ברשתות חברתיות הם  צורך של החברה התעשייתית של המאה ה-21.

אלווין טופלר מדבר על שלושה גלים כלכליים:

הגל החקלאי – בו רוב האוכלוסייה התפרנסה מחקלאות.

הגל התעשייתי- בו רוב האוכלוסייה התפרנסה מהתעשייה.

וגל המידע – בו רוב האוכלוסייה מתפרנסת מעיסוקים בתחום המידע.

מתוך גל המידע נובע גל  הידע שאנו נמצאים בתחילתו, שיביא לכך שרוב אוכלוסיית העולם תתפרנס בעתיד מיצירת ידע חדש.

אם בעבר בית הספר היה תפקידו להעביר ידע בין  המורים לתלמידים , היום המורים נותנים כלים ללמידה עצמאית של חומר, בהם המורה עדין מנהל הלמידה  ומכוון את התלמיד למידע שיהפוך את התלמיד לידע. השלב הבא הוא  למידה משותפת  וזה נקרא מורים דור 2.0 על מנת ליצר ידע.

אם לסכם אז תהליך ההוראה משתנה באופן רכישת המידע והצורה להפיכתו לידע.

העתיד הכלכלי של מדינה מתפתחת היא לייצר ידע!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *