הרשת החברתית וחינוך

הרשת החברתית וחינוך

מחקר שבדק את הרגלי צריכת התקשורת מראה כי מרבית בני הנוער מבלים את שעות הפנאי שלהם בגלישה באינטרנט. כך נעשתה המדיה החברתית לחלק משמעותי בחיינו. לרשתות החברתיות יש כוח חברתי אדיר. עדות לכך ניתן לראות בהתנהלותן של המהפכות הפוליטיות והחברתיות באביב הערבי, שאת גלגליהן הניעו דיווחים ברשתות חברתיות.

הרשתות החברתיות באינטרנט הוסיפו ממד חדש לכוח שהיה נתון עד כה ברובו בידי התקשורת הכתובה והאלקטרונית. העוצמה הרבה של הרשתות החברתיות, היכולה לטענת רבים לשנות סדרי עולם, מחייבת אותנו לעורר מודעות בקרב בני הנוער גם לסכנות הטמונות בשימוש בהן.

  הרשת החברתית מוגדרת כרשת בין "חברים", אך היא יוצרת הגדרת חברוּת  משלה. חלק מן המוגדרים ברשת כחברים הם אנשים שאינם מכירים כלל זה את זה וה"חברות" ביניהם מתבססת על אינטרסים משותפים. סטאטוס החברות  באינטרנט  בנוי בצורה לינארית – כן חבר, לא חבר, ולכן כל דבר הנכתב על ה"קיר" של אדם ברשת נחשף תוך זמן קצר לעיניהם של כל אלה המוגדרים כחבריו, גם כאשר ההיכרות עמם היא שטחית או כלל לא קיימת. באופן זה   מידע ופרטים אינטימיים עלולים להפוך לנחלת הכלל. השימוש ברשתות חברתיות בחינוך הוא מעבר לכיתה ובית הספר אלא למרחב גדול יותר. הרשת החברתית בחינוך מטרת להשתמש בחוכמת ההמוניים על מנת לקבל מידע ולהפכו לידע לימודי תוך כדי אינטראקציה בין חברים על לגלות משהו בתחום החינוך. תפקיד הרשתות החברתיות לייצר תוכן בעל ערך חינוכי שלא כולל רק טקסט אלה גם מדיות אחרות כגון סרטים תמונות שירים,ולא רק טקסט כתוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *